Viewer discretion is advised.


Jag borde ta lite nya foton. Dags att köpa den där kameran?

Just nu så sitter jag i mitt vardagsrum framför en gammal dator som vi har haft sedan den förra gick sönder. Inte för att den förra var särskilt mycket nyare. En sladd från burken leder till förstärkarburk som låter musik spelas i rummet vars öppna planlösning troligtvis är mer av ett problem än en fördel. Jag lyssnar på skivan Rideau av Tape, otroligt mysig svensk post-rock och min hjärna är en enda stor skolångestbubbla som väntar på att spricka. Jag kräver inte total frihet från skolan, bara lite mer ledighet. Riktig ledighet. Jag vet inte exakt vad min definition av riktig ledighet är men det verkar handla om att det blir som jag hade hoppats från början.

Just nu så sitter jag i mitt vardagsrum framför en gammal dator som vi har haft sedan den förra gick sönder. Jag känner att det är otroligt viktigt att ha något att längta efter, ett datum. Något som får en att orka kämpa vidare. För om man inte har något att längta efter då kan apati och hopplöshet lätt bli resultatet. Det gäller att försöka hitta något att tråna efter där i bakgrunden för att kunna få ett drägligt liv här i förgrunden. Jag längtar efter nästa repa, filmvisningen av Skinnskatteberg på Musikens Hus, Fem Gånger Gud av Khemiri som jag & Kristin ska se i Skärholmen, Markus Krunegård på Katalin och varför inte hela festivalsommaren? För att bara nämna några saker. Utan alla de sakerna så hade nog inget i mitt liv riktigt fungerat. Tro mig, jag har varit där. Jag försöker inte att tvinga er till att hitta något att längta efter eller så,  I'm just saying...


Kommentarer
Postat av: Oskar

Gillar sådana här inlägg...dom är vanliga på något vis, jag kan relatera. Framförallt till längtan efter saker. just nu längtar jag efter våren som med stor sannolikhet kommer att bli en milstolpe i min stilutveckling! Leve friheten!

2009-01-11 @ 19:22:12
URL: http://lindbom.blogg.se/
Postat av: JOhan

Kunde inte sagt det bettre broder!

skolångest er dock nogot jag slipper foer tillfellet..

2009-01-11 @ 21:49:42
Postat av: Kristin

tape. du. & enock på onsdag. awesomely nice. kommer du hit snart eller så vi kan hämta lara på sexxxårs? (jag är så gammal att jag inte riktigt minns om det hette sexårs. eller typ.. förskolan?) eller whatever kom hit & hämta mmmmiiiiig.

puss

2009-01-12 @ 13:48:26
URL: http://dont-get-lost-in-heaven.blogspot.com
Postat av: Pelle

Jag har inget att se fram emot så mycket och visst blir man deppig av det, men man kan ju försöka att se fram emot små saker. Hehe.

2009-01-12 @ 21:20:03
Postat av: Kavan

jonas hassen khemiri =)

2009-01-13 @ 00:36:43
URL: http://kavanosmani.blogspot.com
Postat av: Isabella

2009 blir nog bra. DU får hitta någon fin väg mellan impulsivitet och noga planerade upptäckter, så blir du glad.



Jag skriver alltid litesomenhud förresten, det får mig att skrocka varje gång.

2009-01-13 @ 17:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0